mandag 26. august 2013

Et evigvarende prosjekt?

I vår startet jeg på et prosjekt som gjør at jeg må ut av min komfortsone....
Jeg har som mål å fotogafere de eldre i bygda, iallefall så mange som mulig. For meg er det en utfordring å oppsøke disse menneskene og spørre om jeg kan fotografere de. Men, bortsett fra i ett tilfelle, har jeg blitt tatt imot med åpne armer. Det har vært stille nå i sommer, men jeg har som mål å besøke så mange som mulig før jul.
Og, som som jeg ble fortalt, dette er et evigvarende prosjekt, med selvportrett som det siste :-)

Legger ved to av bildene jeg tok i vår.





8 kommentarer:

  1. Dette var gøy og ikke minst flott!
    Stå på!

    Johan

    SvarSlett
  2. Takk, Johan. Synes det er litt skremmende å vise de fram....

    SvarSlett
  3. Husk du lider av "flinkpikesyndromet" og må trekke i fra litt. Og da er det ikke skummelt. Sånn er det!
    Så til bildene; Det jeg liker best ved dem er uttrykket til øverste mann og komposisjonen på det nederste. Det jeg ikke liker (kanskje ikke så overraskende) er at de ikke er i farger...
    ;-)

    SvarSlett
  4. Jeg glemte å underskrive.

    mvh
    Johan

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder. Dette er vel ikke skremmende å vise frem du har gjort en fantastisk bra jobb. Lyset er fantastisk, komp og sh tonene kler bildene helt supert!

    SvarSlett
  6. Takk Johan og Charlotte. Jeg var aldri i tvil om bildene skulle lages i farger eller s/h. Prøver å få til bilder med litt følelser, men ærlige og rett frem.
    De aller fleste bildene jeg har tatt er kun med naturlig lys fra vindu. De to jeg har tatt ute måtte jeg bruke litt blitz på, men vil prøve å unngå det videre.

    SvarSlett
  7. Vill önska lycka till och skriva att porträtten är helt fantastiska. Många fotografer genom åren har gjort detsamma, skildrat dom äldre i sin närmiljö och det är oerhört fint och v i k t i g t arbete!

    SvarSlett